Pagani Huayra
Тип авто – купе S-класу; кількість місць – 2; Маса – 1350 кг; Двигун – 6-літровий V12 бітурбо; Трансмісія – 7-ступенева секвентальна; Привод – задній; Потужність – 700 к.с.; Розгін до сотні – 3,3 сек.; Максимальна швидкість - 370 км/год; Витрата пального в місті – 23,1 л на 100 км; орієнтовна вартість - $1 млн 400 тис.
У 1988 p. працівник фабрики Lamborghini Гораціо Паґані створив фірму, покликану надавати послуги відомому бренду та водночас працювати над власним проектом — виробництвом найшвидших і найрозкішніших спортивних автомобілів. У 1990-х цей амбітний задум почав утілюватися завдяки співпраці з німецьким концерном Daimler. Паґані одержав можливість комплектувати свої розробки «мерседесівськими» двигунами, натомість узяв діяльну участь у проектуванні прототипу Chrysler ME Four-Twelve.
У 1999 р. світ побачила перша модель Pagani під назвою Zonda. Вона виявилася вельми успішною та встановила низку рекордів на 4 відомих трасах. Наступником цієї машини стала Huayra. Цей суперкар планується постачати до Сполучених Штатів, отож він відповідатиме американським стандартам екології та безпеки.
Вайра — ім’я бога вітру в пантеоні стародавніх інків. Більш доречної назви, щоб підкреслити швидкість суперкара, і не добереш. Враховуючи, що засновник бренду Гораціо Пагані народився саме в Південній Америці, неподалік земель колишньої імперії індіанців, стає остаточно зрозумілим — іншої назви в авто просто й бути не могло.
Виглядає Huayra справді божественно. Поздовжні «краплі» передньої біксенонової оптики, висунута вперед напівпрозора «шкаралупа» кабіни, двері, котрі розкриваються за принципом «крила чайки», бічні дзеркала на елегантних ніжках, вуглепластикові «пелюстки» задніх світлодіодних ліхтарів, фірмовий квартет патрубків випускної системи посеред корми — усе це створює неповторний і впізнаваний образ.
Huayra виготовлена в суцільному типі кузова «монокок» із суміші титану та карбону. В цю структуру розробники здогадалися інтегрувати всі вентиляційні канали. Завдяки використанню надлегких міцних матеріалів новий Pagani виявився найлегшим суперкаром у своєму класі.
Саме на таке авто розробники ризикнули встановити величезний форсований двигун Mercedes-AMG з двома нагнітачами. Мотор допрацювали: турбо провал на низьких обертах було ліквідовано, система змащування відтепер не потребує великої кількості мастила — вона працює на так званому «сухому» картері, а паливо впорскується одним або двома (залежно від швидкості) насосами лише в тій кількості, яка потрібна — жодної краплини більше. Хоча двигун скажено потужний, рівень викидів шкідливих речовин у повітря відповідає нормам
Коробку передач з подвійним зчепленням постачає британська фірма XTRAC, електронно регульовані амортизатори тут від Ohlins, а на спеціально розроблених для «вайри» шинах красується напис Pirelli. Натомість власним винаходом Pagani є активні передні та задні «антикрила», які не тільки генерують притискну силу та роблять ефективнішим гальмування, але й завдяки особливій конструкції компенсують крени кузова при маневрах.
Huayra можна вважати ексклюзивним автомобілем. Обсяги виробництва за задумом керівників фірми не мають перевищувати 20 машин на рік.