Volkswagen
Volkswagen Golf GTI
Тип авто – хетчбек С-класу; кількість місць – 5; Маса – 1393 кг; Двигун – турбована 2-літрова рядна «четвірка»; Трансмісія – 6-ступенева механіка; Привод – передній; Потужність – 210 к.с.; Розгін до сотні – 6,9 сек.; Максимальна швидкість - 240 км/год; Витрата пального в місті – 10 л на 100 км; орієнтовна вартість - $33 тис.
Бренд родом із нацистської Німеччини. Восени 1933 р. влада Рейху заповзялася втілювати проект «народний автомобіль» і запропонувала очолити перспективний напрямок відомому конструкторові Фердинанду Порше. У 1938 р. було закладено автозавод у Вольфсбурзі — спеціально побудованому у цьому місті. Проте на заваді реалізації амбітних планів влади стала Друга світова війна та поразка Німеччини.
Наприкінці бойових дій промисловий об’єкт у Вольфсбурзі розбомбила американська авіація. Уже в післявоєнній ФРН ідеї та напрацювання нацистів визнали корисними. Проект реанімували, і створений Порше недорогий доступний volk (народ) wagen (автомобіль) таки побачив світ. Volkswagen на прізвисько «жук» підкорив цілий світ, ставши одним із найкращих набутків історії автомобілебудування. Компанія була просто приречена на рекордні фінансові успіхи й відтоді є одним із світових лідерів у виробництві авто середнього класу.
Теперішній GTI — це вже шосте покоління «гольфів». Потужну версію звичайнісінької невеличкої машини було представлено в 1976 р. як експеримент. «Джи-ті-ай» здійснив справжню революцію в автомобільному світі, започаткувавши цілий напрямок «гарячих хетчів» і ставши загальновизнаним еталоном. Недорогий Golf із форсованим мотором і чудовою керованістю на звивистій трасі чи світлофорних перегонах у місті міг посоромити чимало справжніх спорткарів.
Статус живої легенди Volkswagen старанно підтримує й досі. Виробники-конкуренти пропонують у цьому ж сегменті потужніші машини з повним приводом, жорсткішою підвіскою та стильними інтер’єрами з безліччю вставок «під карбон». Усі ці «витребеньки» для GTI абсолютно непотрібні - VW сприймає їх із лагідною усмішкою співчуття. Golf не прагне видаватися кимось іншим — він був і є передусім цивільним, народним, а вже потім швидким автомобілем. Його принципова вірність передньоприводній конструкції незрозуміла для гонщика. Картата оббивка сидінь безнадійно давно вийшла з моди, але досі у традиційно простому салоні почуваєшся напрочуд затишно.
Ключ до популярності «джи-ті-ай» - у незбагненному поєднанні протилежностей. Швидкість і маневреність машини гармонійно поєднуються з м’якістю підвіски. Тобто поїздка на «гольфі» ніколи не буде нудною, але й неприємного підстрибування на ямах не відчуватиметься. Авто задовольняє як хист і амбіції водія, так і прагнення спокійної безпечної подорожі його пасажирів. GTI є драйверським і сімейним автомобілем водночас — ідеальний компроміс. Цей дивовижний баланс спортивності й повсякденності жодна з машин у світі не втілює краще за Golf. Саме тому «гаряча» серія користується стабільним попитом уже понад 35 років. Комерційний успіх Volkswagen Golf GTI - 2 млн проданих екземплярів — залишається недосяжною мрією всіх конкурентів.
«Гольф» є абсолютно типовим «фольксвагеном» у тому сенсі, що завжди гармонійно виглядає в поточному модельному ряді фірми. Він не живе окремим від спів братів життям, підкреслюючи в такий спосіб філософію власної «нормальності», а не винятковості. Хоча насправді шосте покоління помітно габаритніше за перше — це все вимоги часу. Теперішній GTI зберігає ті самі ідеї «стрімкого» дизайну та вишукану стилістику чітких ліній, що й попередники. Попри насичення електронікою, він досі цілком простий у керуванні. Відгуки механіки на порухи керма чи натискання педалей чіткі й прогнозовані. Автомобіль настільки зручний і зрозумілий, що вже після перших метрів дороги здається, нібито їздив на ньому все життя.