Tesla
Тип авто – ліфтбек класу F; кількість місць – 5; Маса – 2100 кг; Двигун – електричний; Трансмісія – редуктор; Привод – повний; Потужність – 773 к.с.; Розгін до сотні – 2,7 сек.; Максимальна швидкість - 250 км/год; Витрата пального в місті – 613 км; орієнтовна вартість - $190 тис.
Гарних автовиробників багато, однак тільки одиниці з них стають культовими. Tesla саме такий унікум. Це феномен, який уже кардинально змінив історію автопромисловості та має гігантські плани й амбіції на майбутнє.
Все відбулося дуже стрімко. У 2006 р. компанію було зареєстровано у США. Біля її витоків стояли надзвичайно успішні люди: засновники Google Ларрі Пейдж та Сергій Брін, засновники PayPal Іліон Маск та eBay Джефрі Сколл. Фірму підприємців із Кремнієвої долини назвали на честь видатного фізика Ніколи Тесли.
Перший випущений у партнерстві з Lotus автомобіль Tesla Roadser використовував двигун змінного струму, технології котрого розробив ще сам геній електромеханіки Нікола Тесла.
Tesla стала чотириколісним уособленням доби стрімкого розвитку Інтернету і комп’ютерних технологій. Її поява у світі авто подібна до успіху iPhone на ринку телефонів. Це справжня революція та зміна наявних доти стандартів. Ікона стилю. Не просто модний гаджет, а обличчя своєї епохи. Найкрасивіші, найсучасніші, найшвидші автомобілі — які до того ж і найпрактичніші в обслуговуванні. Суперкари Tesla живляться в рази дешевшою за бензин електроенергією, не забруднюють довкілля, практично не ламаються.
Фактично, Tesla першою запропонувала людям те найсміливіше, про що вони тільки мріяли, — економічне, практичне, екологічне авто — і тому здобула таке визнання. У 2017 р. за вартістю Tesla перевершила General Motors, відтак компанія стала найдорожчим автомобільним виробником у США!
Великі надії на збереження темпів стрімкого розвитку компанія пов’язує з Model 3. Це перша бюджетна Tesla, що орієнтована на широкі кола покупців. Попит на таке авто шалений: тільки за перший тиждень машину замовили і внесли передплату 325 тисяч чоловік. Окрім того, компанія не обмежує себе виробництвом легкових авто — вже зараз вона активно освоює ринок сонячних батарей, а також планує продаж екологічно чистих вантажівок і автобусів.
Tesla здійснила ще один нестандартний крок — відкрила частину своїх патентів, аби заощадити витрати на розробку власних технологій іншим автовиробникам. Американці пояснюють, що лише так можна стимулювати справді масовий перехід людства на електромобілі. А також стимулювати конкуренцію, без котрої, як відомо, немає розвитку і прогресу. Отже, це парадоксальне та невигідне, на перший погляд рішення, насправді в інтересах самої ж Tesla.
Model S є найуспішнішою моделлю і флагманом Tesla. Машина розроблялася з нуля — в неї не було аналогів, у яких можна було б навчатися та запозичити щось з уже випробуваного. Випробовувати і вдосконалювати довелося вже в процесі виробництва. I Tesla зробила з цього принцип!
Наприклад, автомобіль може не просто знайти вільне місце та запаркуватися на стоянці. Tesla має функцію автопілота! Тобто може перелаштуватися в інший ряд без дотику людини до керма — досить ввімкнути знак повороту, і машина виконає маневр самостійно. Завдяки різноманітним сенсорам комп’ютерний «мозок» Model S щосекунди моніторить ситуацію на дорозі і запобігає можливим ДТП — автоматично гальмує, прискорюється чи змінює траєкторію руху. А завдяки спеціальній функції на телефоні Tesla можна викликати під двері будинку — і вона заведеться та приїде з парковки самостійно, без водія!
Така функція є унікальною. Однак технології в сучасному світі стають застарілими уже наступного дня після появи. Як бути? Випускати нові моделі з уже сучаснішими функціями? Ні — змінюватися миттєво! Tesla вдосконалюється сама: той-таки автопілот завантажує останні версії програми з Інтернету та встановлює оновлення на машині. Це заощаджує час і гроші — власник користується всіма найновішими опціями абсолютно безкоштовно і навіть без заїздів на СТО.
Model S також стала новим словом у царині безпеки - ризик загинути чи серйозно травмуватися в аварії зведено до мінімуму. Енергію удару поглинають важкі батареї та спеціальні металеві зони деформації. Бензинові та дизельні авто не можуть навіть наблизитися до рівня безпеки Tesla. Також інженери вирахували ідеальний баланс ваги та аеродинаміки — керованість машини на рівні найкращих у світі. Однак справжня її принада, попри всі комп’ютери та електрику, суто автомобільна. Мало знайдеться у світі бензинових суперкарів, які не програють Tesla в стрімкості ходу. Те, як Model S стартує з нуля до 100 чи 200 км/год., здатне закохати назавжди в цей автомобіль кожного фаната швидкості Навіть якби в цього авто не було ніяких інших переваг. А їх насправді безліч.