Rolls-Royce Phantom
Тип авто – седан F-класу; кількість місць – 5; Маса – 2625 кг; Двигун – турбований V12 об’ємом 6.7 л; Трансмісія – 6-ступеневий автомат; Привод – задній; Потужність – 453 к.с.; Розгін до сотні – 5,9 сек.; Максимальна швидкість - 240 км/год; Витрата пального в місті – 23,2 л на 100 км; орієнтовна вартість - $600 тис.
У 1904 p. англійський аристократ Чарльз Стюарт Роллс і мірошник Генрі Ройс заснували марку Rolls-Royce. Їхні машини досить швидко здобули реноме елітних. Але в 1970-х фірма збанкрутувала. Рятувати її, наче національне надбання, заходився британський уряд. Rolls-Royce було реанімовано, а в 1990-х права на бренд викупив німецький концерн BMW. Відтоді більшість деталей виробляється в Німеччині, однак складання машин відбувається на потужностях RR в Англії.
Знайомство з модельним рядом Rolls-Royce, немов екскурсія до автомобільного потойбіччя. Чого тільки варті назви моделей: Phantom (фантом, примара), Ghost (дух, привид). Ці машини справді наче з іншого виміру — дорожчого, величнішого та потужнішого за все, до чого ми звикли в реальному житті.
Аристократичність Rolls-Royce підкреслюється не тільки походженням чи розкішним оздобленням, але й вірністю традиціям. Phantom, як і решта моделей, сконструйовано за первісною схемою «роллс-ройсів»: висота кузова дорівнює подвоєній висоті коліс, задня стійка досить широка, повністю закриває заднього пасажира, щоб його профіль не проглядався крізь вікно. Капот цієї машини має бути довжелезним, а «хвіст» неодмінно довшим за «передок». Бічна лінія вигинається згідно з давніми канонами бренду. RR культивує однакові принципи побудови авто протягом усієї своєї понад 100-літньої історії. Такою стабільністю не може похвалитися жоден інший елітний автовиробник.
Найбільш впізнаваним є такі атрибути Rolls-Royce, як радіаторна решітка, за формою подібна до античного храму з колонами і трикутним дахом, і фігурка «Дух захоплення», яка за бажанням покупця виготовляється з хромованої сталі, срібла або золота. До речі, права на таке зображення богині Ніки належать концернові Volkswagen.
Класичним є й інтер’єр Phantom. Взуття потопає у високій м’якій вовні килимків. Матеріали довкола — найдорожчі сорти дерева та найкраща шкіра. Зайвим буде говорити, що всі деталі салону, як і сама машина, ручної роботи. Власник підходитиме до цього громіздкого авто з протилежного водійському боку. А сіда тиме до салону, наче в старовинну карету: відкриваючись у різні боки, дверцята запрошують господаря на його законне місце на задньому дивані. Саме на класичний диван, а не на модні індивідуальні крісла. Це не означає, що технологічний прогрес не торкнувся Rolls-Royce. Ще б пак! Просто Phantom вважає поганим тоном нав’язливо акцентувати на новинках. Коли ж буде треба, високоповажний пасажир відсуне елегантну шторку на спинці переднього сидіння, вивільняючи із «засідки» екран телевізора, або перегорне підлокітник, якщо захоче одержати доступ до телефону чи джойстика керування системами комфорту.
На водійській території також приховано чимало сюрпризів. Наприклад, замість тахометра на панелі приладів розташовано показник невикористаної потужності. На швидкості 160 км/год. він демонструє, що в запасі водія лишається 75% можливостей автомобіля! Не дивно, адже цей палац на колесах набирає хід не гірше за Mitsubishi Lancer Evo. Але все ж таки швидка, а тим більше маневрена їзда не є стихією Phantom. Rolls-Royce має рухатися поважно, краєм ока спостерігаючи захоплені погляди. У цьому і виявляється його справді «королівське» становище на дорозі.